Keywords je termínem úzce spojeným s oblastí internetového marketingu, konkrétně pak optimalizací webových prezentací pro fulltextové vyhledávače (SEO). Jeho český ekvivalent jsou klíčová slova. Jedná se o slova, respektive slovní spojení, která reprezentují obsah webové stránky a umožňují vyhledávačům na základě jejich zadání těchto klíčových slov do nich poskytovat uživatelům relevantní výsledky vyhledávání.
Příklad: Prodejce matrací budou například zajímat taková slova jako matrace, nejlepší matrace, matrace 80×190, pěnové matrace, tvrdé matrace a podobně.
Výsledky vyhledávání ve vyhledávačích mohou být skvělým zdrojem relevantních zákazníků, a proto na optimalizaci keywords vzniklo celé odvětví podnikání, nazývané obecně SEO (Search engine optimization). To se však časem stalo předmětem manipulace a jedná se o poněkud kontroverzní odvětví, a to jak v zahraničí, tak u nás.
Video od společnosti Google – Výběr vhodných klíčových slov:
Související termíny:
Odkazy, které by vás mohli zajímat: